2012. október 3., szerda

DIY: Karkötő :)

Sziasztok!

Nagyon régen nem jelentkeztem Do It Yourself! bejegyzéssel, ennek több oka is van. Nyilván szeptember, iskola, edzések stb... innen mindenki ismeri a történetet. Plusz egyszerűen nem volt miről írnom, vagy ha volt is, nem tartottam elég érdekesnek és jónak ahhoz, hogy megállja a blogon a helyét. Most viszont egy nagyon szép gyöngyös karkötőt hoztam nektek, ami szerintem nagyon jól mutat a hétköznapokon és elegánsabb alkalmakon egyaránt. Ehhez már szükséges egy kis türelem és gyakorlat is, de szerintem a végeredmény megéri a munkát. :)


1. Eszközök:
Én egy 90 cm hosszú vékony cipőfűzőt használtam alapnak, de szerintem bármilyen vastagabb huzal megteszi. Szükségünk lesz még egy gombra, ízlésünknek megfelelő színű gyöngyökre (fontos, hogy ne legyen túl pirinyó), valamint gyöngyfűző damilra, amit hobbiboltokban vagy rövid méteráru boltokban lehet beszerezni. A huzalt először ki kell feszíteni, én ehhez egy csíptetős irattartót használtam. Ugyan nincs rajta a képen, de én használtam egy kis drótot a végeknél. Ez elhagyható, de nekem így jobban tetszett. :)

2. A cipőfűzőt félbehajtottam, és a felénél egy görccsel ráerősítettem a gombot.

3. Az itt látható módon egy másik kis cérnát körbevezettem az irattartó hátoldalán, majd a gombba akasztva kifeszítettem a cipőfűzőt.

4. A vékonyka drótot végigcsavartam a két huzalon

5. A damilból egy jóóóóóóóó hosszú darabot csippentettem le, majd azt is a felénél a cipőfűző tövére görcsöltem.

6. Így kaptam egy damilszálat a jobb és a baloldalon is. Próbáltam valahogy szemléltetni, hogy mi is lesz a következő lépés. :) Tehát fogom először valamelyik damilt (mindegy melyiket), majd a két cipőfűző közötti résen húzom át ALULRÓL! Ugyanezt megcsinálom a másik oldali damillal is.

8. Tehát most a két damil a két szál cipőfűző között kandikál ki. Ezután fogtam egy gyöngyöt, majd a jobboldali damilt jobbról dugtam át a gyöngyön, a baloldalit pedig értelemszerűen balról, tehát pont ellentétes irányban.





9. Meghúzom a két damilt, és a gyöngy a helyére fog csúszni, úgy, ahogy az a nagykönyvben is írva vagyon.

10. Ezután megismételjük a 6. lépést, a damilokat alulról a két szál cipőfűző között húzom át. Majd jöhet a gyöngy, keresztben átfűzzük a damilokat, meghúzzuk stb..... Innentől ezt a folyamatot ismételgetjük, amíg kellő hosszúságú nem lesz a karkötő.

11. Ha elég hosszú már, akkor a damilokat összegörcsöljük, majd le is csippenthetjük a kimaradt damilvégeket. Én itt is tekertem rá egy kis drótot.

12. A cipőfűzőkre kötök egy akkora hurkot, hogy a gomb pont átférjen rajta, majd a végeket szintén levágom és KÉSZEN IS VAGYUNK! :)





Én olyan hosszúra csináltam, hogy kétszer is átérje a csuklómat. A gyöngyök színeivel is lehet játszani, hogy még extrább karkötőket kapjunk eredményül. Nekem nagyon tetszik, és sokkal inkább szeretek saját kezűleg készíteni ékszereket, mint ezreket kiadni értük.

Remélem, nektek is tetszett és adtam vele egy kis ötletet az unaloműzéshez! :)













4 megjegyzés:

  1. Wow, nagyon cuki lett! :) Szerintem megpróbálom majd megcsinálni!

    VálaszTörlés
  2. Nem vagyok nagy DIY-es, de ez az ötlet most nagyon megtetszett és a kivitelezése sem tűnik olyan rettentően nehéznek! Köszi a posztot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy felkeltette az érdeklődésedet, hajráá! :)

      Törlés