2012. augusztus 21., kedd

DIY - Fonott gyöngykarkötő

Sziasztok!
A Youtube-on találtam erre a könnyen elkészíthető, de csodaszép nyári karkötőre! Nincs is szükségünk sok mindenre, csupán hímzőcérnára, vagy bármilyen gyöngyfűzésre alkalmas cérnára, gyöngyökre és egy színben passzoló gombra.


Eszközeim :)

 1. A madzagból vágjunk le két minimum 60 centis darabot. Hajtsuk félbe mindkettőt, majd a hajtásnál kössünk egy csomót így, hogy az így kapott hurkon éppen átférjen a gomb.



2. A fonáshoz 3 szálra van szükségünk, ezért a negyediket lecsippenthetjük a csomónál. (én egy tűvel lefogtam az egészet, így könnyebb lesz fonni)

3. 1-2 centiig egyszerű, mezei fonással fonjuk végig a 3 szálat.



4. Itt álljunk meg, ugyanis most jönnek a gyöngyök. Soron következő szálra fűzzünk fel egy gyöngyszemet.



5. Még ne tegyük középre, hanem fűzzünk egy másik gyöngyöt a másik oldali szálra is.



6. Most fonjuk össze a két gyöngyös szálat, majd húzzuk meg jó szorosra, de vigyázzunk, hogy a gyöngyök és a szálak a helyén maradjanak.






Ezt ismételgetjük addig, amíg majdnem átéri a csuklónkat. Ha elértük a megfelelő hosszúságot, akkor megállunk, s úgy ahogy az elején fonunk 1-2 centit gyöngyök nélkül, majd görcsöt kötünk a fonat végér. Erre ráhúzzuk a gombot, s jól rácsomózzuk. A felesleges megmaradó cérnaszálakat levágjuk, és KÉSZ IS! :)




Hogy tetszik? Hordtok általatok készített ékszereket?


4 megjegyzés:

  1. ezt már én is megcsináltam, nagyon szuper :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is. Ha rájösz a technikára, akkor már gyorsan is haladsz vele. :)

      Törlés
  2. Ez tetszik.*-* Szoktam YouTube-on keresgélni a videók között, de erre még nem sikerült rátalálnom. ( : Jelenleg csak 2 sajátkészítésü karkötöt viselek, amit indiáncsomózással készítettem el. ( :

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az indiáncsomózásos karkötők is szuperek, én is hordtam olyat, de most épp ez a gyöngyös nálam a favorit. :)))

      Törlés